I like cubes… Papervision3D exploding cubes especially

The cubewall
A simple XML driven gallery (noooo way, not another one!). I like cubes. So I made an exploding wall. Sorry, no source – it’s too crappy. Anyway: Additionally there will be some more functionality if I ever find time. Physics for instance…

Well, basically I create a matrix of cubes (slices) which get skinned with a BitmapMaterial. While going through the loop building the small cubes, I slice the bitmap material as well and assign it to one side (or more if one wishes).

There is an example here to get the main idea: http://pv3d.org/2009/04/09/sliced-cube/

Getting data from XML, I cycle through the small cubes (foreach cube in matrix), explode them (Tweener) and re-skin the material.

cubes[cubesIndex].replaceMaterialByName(createSlicedBitmapMaterial(material, sliceX, sliceWidth, sliceY, sliceHeight), „back“);

Hmmm… well, after skinning it, the cubes will be moved to their initial position. That’s it.


Weitere...

Weimarhalle – in neuem Glanz Ja, sie glänzt. Auch wenn ein wenig Farbe abgesplittert ist an manchen Ecken, ist sie noch immer ein Prachtstück. Und das sage ich nicht, weil ich bei...
Mobil in Mitteldeutschland! So ein iPhone ist nicht ohne. Argwöhnisch habe ich den HTC Touch Pro zur Seite gelegt und beäugte das große Apple-Ding... Anfangs war es einfach nur s...
CALZADA – es ist ein TräumscheCALZADA –... Was tut man an einem sonnigen Wochenende, an welchem man zur Arbeit am Computer verdammt ist? Klar, man versucht, sich zu entspannen - am Computer. (W...

Dieser Post ist auch verfügbar auf: Englisch

Kommentar verfassen