I like cubes… Papervision3D exploding cubes especially

The cubewall
A simple XML driven gallery (noooo way, not another one!). I like cubes. So I made an exploding wall. Sorry, no source – it’s too crappy. Anyway: Additionally there will be some more functionality if I ever find time. Physics for instance…

Well, basically I create a matrix of cubes (slices) which get skinned with a BitmapMaterial. While going through the loop building the small cubes, I slice the bitmap material as well and assign it to one side (or more if one wishes).

There is an example here to get the main idea: http://pv3d.org/2009/04/09/sliced-cube/

Getting data from XML, I cycle through the small cubes (foreach cube in matrix), explode them (Tweener) and re-skin the material.

cubes[cubesIndex].replaceMaterialByName(createSlicedBitmapMaterial(material, sliceX, sliceWidth, sliceY, sliceHeight), „back“);

Hmmm… well, after skinning it, the cubes will be moved to their initial position. That’s it.


Weitere...

interactiveSites!? or: another tool for the BrainW... Yes. Finished. A while ago. Nachruf Nein, (Web)projekte sind nie "finished". Leider. Aber, ehrlich, langsam wird es Zeit für was neues. Das einzig w...
Weimarhalle – in neuem Glanz Ja, sie glänzt. Auch wenn ein wenig Farbe abgesplittert ist an manchen Ecken, ist sie noch immer ein Prachtstück. Und das sage ich nicht, weil ich bei...
Führerschein? Lern erstmal was! "The number one online road code test in New Zealand!" - so meint es auch Google. Erstaunlich, was aus kleinen Projekten so wird. Während meiner Refer...

Dieser Post ist auch verfügbar auf: Englisch

Kommentar verfassen